Jeg er utdannet psykolog fra universitetet i Oslo i 1998 med påfølgende
godkjenning som psykologspesialist innen klinisk voksenpsykologi fra 2008. Jeg har lang og bred erfaring fra spesialisthelsetjenesten med utredning og behandling av forskjellige typer lidelser som depresjon, angst, traumer, spisevansker, selvbildevansker, sosial angst og skam, for å nevne noe. Min interesse og kompetanse er i hovedsak for følelsenes betydning, og for hvordan alle typer traumatiske erfaringer virker inn på følelseslivet vårt. Vi vet i dag at kroppen husker og at erfaringene våre setter spor i kroppen.
Tankeinnholdet er også av betydning. Tanker påvirke følelsene våre samt påvirke perspektivet vi ser oss selv og livssituasjonen vår ut fra. For noen vil det være til hjelp å fokusere mer på tankeinnholdet.
Min filosofi er at vi alle kan trenge forskjellige tilnærminger for å skape endring. Derfor forsøker jeg å tilpasse behandlingsmetoden etter deg og dine vansker. Det å ta kontakt med psykolog kan være et stort skritt å ta for mange. Derfor vil jeg legge til rette for at du i samtale med meg, skal føle deg møtt, forstått, føle tillit og trygghet.
I 2008 tok jeg utdannelse som instruktør i Mindfulness og har selv meditert i over 20 år. Dette var noe jeg valgte å gjøre først og fremst for egen nytte i en periode i livet hvor jeg selv var ute av arbeidslivet. Det var flere livsbelastninger som førte meg dit, kombinert med at jeg alltid har vært veldig sensitiv og følsom for andres energier. Min egen reise har vært lang og til tider tøff, men også veldig lærerik. Ved å møte sitt eget indre, får en nye og dypere innsikter om seg selv og andre. Veien ut, er inn.
Jeg er medlem av Norsk Psykologforening

