Behandlingstilbud:
- Individualterapi, dvs samtaleterapi med én til én. Det er den vanligste formen for samtaleterapi. Dette innebærer at du sitter i dialog med meg som psykolog og hvor fokus er på deg og det du trenger hjelp til.
- Parsamtale eller samtale med et av barna tilstede for å jobbe med relasjoner, kommunikasjon og familiestrukturer.
Mitt ønske er å tilrettelegge for trygghet, tillit og en uformell atmosfære. Det vil gjøre det lettere å gå inn i en endringsprosess. Jeg er en aktivt tilstedeværende terapeut som har fokus på hele mennesket, det vil si kropp, tanker og følelser.
Om terapi:
Det å oppsøke hjelp fra andre kan oppleves som et stort skritt å ta. Samtidig er det å ta ansvar for egen situasjon noe det står stor respekt av. Min erfaring er at selv om det kan gjøre vondt å rette fokus på egen indre tilstand, kan endringsarbeid også oppleves som godt, lettene og til tider vakkert. Vi er alle bare mennesker som forsøker å håndtere livet og alt det vi møter på av opplevelser og erfaringer underveis. Mange av våre erfaringene har vi verken bedt om eller ønsket oss.
Endring skjer når vi forholder oss nøytralt til det som allikevel er. Det å unngå, fornekte eller fortrenge det som allikevel er, kan gå for en periode, men gir som regel tilleggs lidelse og økt stress. Mitt ønske er å hjelpe deg med bearbeiding av tidligere vonde hendelser. Gi deg økt innsikt og bevissthet i egen indre fungering samt verktøy til å skape endringsprosesser. Min erfaring er at vi alle har i oss det vi trenger for å mestre livet, men at vi kan miste det av syne gjennom utfordringer underveis.
Hyppighet og varighet:
Mine anbefalinger er ukentlige timer løpet av den første perioden. Dette for å holde prosessen så aktiv som mulig. Deretter kan vi sammen vurdere om det vil holde med annenhver uke i noen uker før eventuell avslutning. Det varierer hvor mange timer hver enkelt vil trenge, så dette blir noe vi sammen må finne ut av. Enkelte vil trenge 3-5 timer, de fleste 10-15 timer. Mens noen vil kunne trenge et lengre forløp. Her er det altså rom for både korte og lengre terapiforløp.
Velkommen!

